De eerste stageweek - Reisverslag uit Hamilton, Nieuw Zeeland van Nikki Hussaarts - WaarBenJij.nu De eerste stageweek - Reisverslag uit Hamilton, Nieuw Zeeland van Nikki Hussaarts - WaarBenJij.nu

De eerste stageweek

Door: Nikki

Blijf op de hoogte en volg Nikki

07 September 2014 | Nieuw Zeeland, Hamilton

Hoihoi,

tis weer tijd voor een blogje !
Noujaa, zeg maar gerust blog, want k heb een hoop te vertellen!
Bedankt allemaal voor jullie lieve reacties, leuk dat jullie me een beetje volgen!

Ik zal beginnen bij vorige week zondag. Maandag zou mijn eerste officiële stagedag beginnen, dus ik had een auto nodig. Ik had via internet een huurauto geregeld in Auckland, dus ik moest zondagochtend met de bus naar Auckland International Airport. Als ik op het vliegveld was, moest ik bellen en dan zou een busje mij naar de parkeergelegenheid brengen waar mijn huurauto zou staan. Dit ging allemaal goed, ik kwam eerder aan dan verwacht en kon dus snel met m'n auto terug naar Hamilton.
Ik heb eerst ff een paar rondjes op t industrieterrein gereden, zodat ik een beetje kon wennen aan het links rijden. Toen ik vond dat dat wel goed ging, ging ik de weg op.

Ik wist de omgeving nog van toen ik met de Roadcat Shuttle van Auckland International Airport naar Hamilton gebracht werd toen ik net aangekomen was, dus ik wilde gewoon zomaar ergens afslaan om mooie foto's te kunnen maken. Ik heb een GPS gekocht, (dit was zoooo veel goedkoper dan er een in je huurauto te huren), dus ik kon niet verdwalen.
Ik nam gewoon een afslag en kwam meteen op een berg te rijden. Best spannend zo voor m'n eerste keer, maar t ging allemaal super. Ik wist niet wat ik zag, zó mooi ! Ik zette m'n auto aan de kant en ging foto's maken.
Voor de rest ging het hartstikke goed en kwam ik veilig aan in Hamilton.

Maandag begon mijn stage. Die dag heb ik nog niet veel gedaan, nogmaals een beetje kennis gemaakt met iedereen en wat artikelen gelezen en opgezocht voor mijn onderzoek.

Dinsdag zouden we naar een farm gaan om melkmonsters en andere gegevens van de koeien op te nemen. Ik moest om 03.35 (!!!!!) uit bed, zodat we om 5u op de farm konden zijn. Ik heb de gegevens van de koeien genoteerd.
'S middags gingen we nog naar een andere farm, om monsters te nemen van het gras waar de koeien op lopen. Ik wist niet wat ik zag! Deze farm lag midden in de heuvels, het was zó ontzettend mooi. De melkveehouder reed rond op z'n crossmotor en had een plattegrond bij om ons naar de juiste stukken land te leiden. Hij heeft zo'n 400 hectare in zijn bezit, écht geweldig !

Woensdag heb ik 's ochtends op kantoor doorgebracht, en in de middag gingen we naar een farm om daar bij de koeien de nieuwe hulpmiddelen voor tochtdetectie aan te brengen. Deze horen bij het onderzoek waar ik bij betrokken ga zijn.
Donderdag heb ik de hele dag op kantoor doorgebracht, om vrijdag weer fris en fruitig om 04.15 uit bed te komen om naar een farm te gaan om melkmonsters te nemen. Deze keer was ik degene die de melkmonsters nam.
Het was een leuke, maar stiekem toch wel vermoeiende week, waardoor ik best blij was dat ik zaterdag én zondag vrij was!

Zaterdag besloot ik om Lenie op te bellen, een vrouw die oorspronkelijk uit Nieuw-Vossemeer komt. Ze woont in Morrinsville, de plaats waar ik mijn stage heb. Ik belde haar op en ze zei dat ik maar langs moest komen. Dus zaterdagmiddag ben ik naar Lenie en Janus gegaan. Het was erg gezellig, ze vertelden vanalles over Nieuw-Zeeland, hun eigen familie en wat ze allemaal gedaan hebben. Ze vroegen of ik bleef eten, dus zo had ik ook nog een gezellige zaterdagavond!
We hebben afgesproken dat ik over 2 weken een weekend bij hun blijf. Dan nemen ze me mee naar mooie bergen en plekken ! Erg leuk!!

Vandaag was ik al vroeg wakker. Het was prachtig weer dus ik besloot dat ik iets moest doen vandaag. Ik keek of er nog plaats was om naar Hobbiton, de filmset van Lord of the Rings en The Hobbit, te gaan, en dat was er. Ik vroeg Scott mee, de zoon van de vrouw waar ik bij woon, omdat hij daar ook nog nooit geweest was.
We zijn samen naar Matamata gereden, zo'n 40 minuten rijden vanaf Hamilton. Alleen de route daar naar toe was al mooi, met haarspeldbochten dwars door de bergen. Helaas heb ik hier geen foto's van, omdat ik zelf reed in m'n Nissan Note :D

Vanaf Matamata werden we met een bus naar Hobbiton gebracht. We kregen een tour van 2 uur en mochten zelf rondlopen en foto's maken. Het was echt heel leuk om hier te zijn en alle kleine schattige 'Hobbit holes' in het echt te zien.

Morgen moet ik weer om 4.00 uur uit bed, we gaan weer naar een farm. Deze farm ligt in Matamata, dus we moeten weer vroeg gaan rijden om op tijd te zijn.

Ik ben er nu al 2 weken, de tijd gaat snel !

Nou liefkes, tot de volgende blog maar weer!!

Dikke kussssss vanuit 't mooie groene New Zealand

  • 07 September 2014 - 09:01

    Annelies:

    Hoi Nikki , wat een drukke eerste stage week maar ook super om te lezen dat je het zo naar je zin hebt en dan was het bij de Spar nooit vroeg je bed uit vergeleken met nu he :) . Leuk om alles te lezen wat je meemaakt. Blijf vooral genieten want Time flies when your having fun !

  • 07 September 2014 - 09:27

    Marion:

    Nou, geweldig. Super wat je allemaal onderneemt en vandaag, zondag 7 sept. Wordt Lien, de moeder van Lenie 95 jaar. Weet je dat ook even

  • 07 September 2014 - 09:46

    José De Nijs :

    Hoi Nikki, Wat een leuke stage. Ik vindt het heel leuk om dit allemaal te lezen. Moest weer aan Arian denken toen hij stage liep in Afrika. Ik volgende toen ook alles. We wachten op je volgende blog.
    Heel leuk. Groetjes en lekker genieten.

  • 07 September 2014 - 09:50

    Angelique Simons:

    Hoi Nikki, klinkt allemaal geweldig. Stoer hoor geniet er van heel veel plezier nog groetjes

  • 07 September 2014 - 10:11

    Rozanne Zantboer:

    Wat ontzettend leuk om zo te lezen! Ik ben jaloers.....

    xxxxxx

  • 07 September 2014 - 12:16

    Riet Steijns:

    Hey Nikki , Ja zo kom je nog eens ergens en zie je nog eens wat, weer een mooi verhaal hoor. Ja dat zijn idd al 2 weken, je foto"s vind ik super, alles gaat wel goed daar zie ik. Nou vele groetjes maar weer van ons en tot op de APP maar weer.xxx

  • 07 September 2014 - 14:42

    Rina Van Loenhout:

    Rina van loenhout hvloenhout .ziggo.nl wat een verhaal hartstikke leuk om jou zo te kunnen volgen.je geniet er echt van en terecht ,t is geweldig vanmorgen hebben we de moeder van lenie gefeliciteerd en een lang zal ze leven gezongen in de kerk.je. Moet. Wel vroeg opstaan als je naar de farm moet, maar als ,t leuk werk is moet dat kunnen en als je vrij bent zoveel mogelijk gaan bekijken,nu heb je de kans.doe lenie en janus de groeten?veel liefs doei

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nikki

Actief sinds 19 Aug. 2014
Verslag gelezen: 400
Totaal aantal bezoekers 8769

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2014 - 10 November 2014

Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: