De vlucht - Reisverslag uit Hamilton, Nieuw Zeeland van Nikki Hussaarts - WaarBenJij.nu De vlucht - Reisverslag uit Hamilton, Nieuw Zeeland van Nikki Hussaarts - WaarBenJij.nu

De vlucht

Door: Nikki

Blijf op de hoogte en volg Nikki

26 Augustus 2014 | Nieuw Zeeland, Hamilton

Hoi allemaal !

Ik dacht laat ik ook eens een blogje bijhouden. Zo kan iedereen een beetje lezen wat mij allemaal bezig houdt hier aan de andere kant van de wereld.

Afgelopen zondag 24 augustus was het zo ver. Om 17.15u zou ik vanaf Schiphol de lucht ingaan, om op dinsdag 26 augustus 10.00u lokale tijd in Auckland aan te komen.

Mijn lieve familie kwam mij thuis uitzwaaien en zo reden pa, ma en ik naar Schiphol. Na het dumpen van mijn koffer, moest ik toch echt naar de gate. Ik vond het echt niet leuk om 'oudoe te zeggen' tegen pa en ma, maar toen ik eenmaal door de douane was, wist ik weer waar ik het voor deed.

Helaas bleek er tijdens het boarden iets mis met het vliegtuig, waardoor de vlucht 1,5 uur vertraging op liep. Ik probeerde het positieve er van in te zien, want dat scheelde weer 1,5 uur van de 8u40 wachten in Hongkong.

De vlucht met KLM verliep goed. We hadden een groter vliegtuig gekregen en daardoor mochten we gaan verzitten. Ik kwam een super aardige gast tegen, waar ik naast ging zitten, zodat er toch nog een beetje gezelligheid aan boord was.

Na ongeveer 11 uur kwam ik aan in Hongkong. Ik moest alsnog ongeveer 7 uur wachten op het vliegveld voordat ik weer verder zou vliegen, dus ik nam me voor om het vliegveld te verkennen. Ik ging naar zo'n service balie om wat informatie te vragen, maar die Chineesjes konden amper Engels en braken mijn eerste klomp ;) .

Ik ging maar een restaurantje opzoeken zodat ik rustig kon zitten. Na een paar uur daar gezeten te hebben, leek het erop alsof de gate voor mijn vlucht al bekend zou zijn. Ik liep nog wat winkeltjes af, maar door alle vreselijk lawaaimakende, drukke Chineesjes besloot ik om me weer af te zonderen.
Gelukkig kwam ik toen een Nederlandse vrouw tegen, waar ik de laatste anderhalf uur nog gezellig mee kon praten.

Eindelijk was het zo ver ! De vlucht naar Auckland kon gaan boarden. Ik zat bij het raam en had drie(!) stoelen voor mij alleen! Heeerlijk. De vlucht met Air New Zealand verliep goed en na ongeveer 10,5 uur kwam ik aan in Auckland.

Vanuit Auckland werd ik met een shuttle bus naar Hamilton gereden, naar het huis waar ik verblijf. Onderweg heb ik mijn ogen uitgekeken, wát een prachtig land !!

Ik ga hier zeker een mooie tijd hebben.

Dikke kus!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nikki

Actief sinds 19 Aug. 2014
Verslag gelezen: 189
Totaal aantal bezoekers 8767

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2014 - 10 November 2014

Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: