Alcohol doesn't solve problems, neither does milk! - Reisverslag uit Hamilton, Nieuw Zeeland van Nikki Hussaarts - WaarBenJij.nu Alcohol doesn't solve problems, neither does milk! - Reisverslag uit Hamilton, Nieuw Zeeland van Nikki Hussaarts - WaarBenJij.nu

Alcohol doesn't solve problems, neither does milk!

Door: Nikki

Blijf op de hoogte en volg Nikki

20 Oktober 2014 | Nieuw Zeeland, Hamilton

Good evening all !

Het is alweer maandagavond & dat betekent dat ik maar weer eens een blogje moet schrijven.

Afgelopen week (en t weekend vooral ;) ) is weer snel voorbij gegaan.
Maandag was een kantoordag. Lekker om 07.30 uit bed in plaats van om 04.00 ! Gelukkig heb ik leuke collega's waar ik mee kan lachen, want een hele dag op kantoor is best wel saai.

Dinsdag zou ik eigenlijk in de ochtend naar de farms moeten, maar Elizabeth nam het van me over. Nóg een dagje om 07.30 wakker worden ! Halverwege de ochtend was er een Lameness Training Workshop, oftewel een training om kreupele koeien te herkennen en te behandelen. We gingen naar een farm met een kei aardige boer, die erg dankbaar was dat wij zijn kreupele koeikes gingen behandelen. Het was erg leerzaam en leuk !

Woensdag hadden we 's middags flash check. We moesten naar de farm in Kuranui om daar te checken of de apparaatjes nog op de koeien geplakt zaten, en of t lichtje in het apparaatje rood, groen of helemaal niet knipperde. Ik had er zin in ! T was prachtig weer, dus lekker op de farm zijn is dan altijd goed.... totdat één van onze "mannen" aan kwam rijden. De sfeer tussen Elizabeth, Cathy en mij veranderde meteen, want hier hadden we niet op gerekend !!
Hij begon meteen weer te praten, en te praten, en te praten en te praten. Amaaaaaaai, dat bekje staat nooit stil.
Zelfs toen we druk bezig waren met de koeien, kon ie zijn kaken niet op mekaar houden. Om gek van te worden !
Met ons meest vriendelijkste blik hebben we hem weg proberen te kijken, want het had totaal geen nut dat die man er was. Godzijdank kwam de hint goed over want hij ging weer weg, en wij konden verder met ons werk :)

Donderdag heb ik me voorbereid voor mijn onderzoek, want er was mij beloofd dat de goedkeuring van de commissie voor het onderzoek zou komen op 17 oktober. Ik heb 300 buisjes gevuld met 200 microliter kaliumdichromaat, zodat de melk goed blijft als het daarin zit, en 's middags was het weer flash check maar dan op de andere farm. Godzijdank was de man tussen aanhalingstekens er niet bij, anders hadden we zijn kaken op mekaar gelijmd met zijn zogenaamde superglue denk! We waren supersnel en tussendoor had ik nog tijd om met mn farm friend Jake te kroelen. Wa 'n lieve nond ! Als ie niet te druk was om koeien op te jagen, want hij had natuurlijk wel een belangrijke taak naast met mij te kroelen.
Toen we terug kwamen keek ik op mijn mail, en jawelllll, goedkeuring van de commissie ! Jippieeee, dit betekent dat ik eindelijk kan starten met mijn onderzoek. Exciting !

Vrijdag ochtend moesten we weer naar de farm om melkmonsters te nemen. Daarna heb ik mijn box klaargemaakt om mee te nemen maandag naar de farms als ik melkmonsters ga nemen voor mijn onderzoek en nog wat aan mijn verslag gewerkt. En toen was het weer weekend ! Onee,
toch niet, want mijn begeleider kwam nog even praten. En die had toch een paar goeie ideeën, ahum, waardoor ik mijn goeie gevoel over mijn onderzoek weer ff kwijt was.... dus ben ik na t werk lekker naar de Liquor Shop gegaan om cider in te slaan.. :D
Bij binnenkomst kreeg ik meteen een shotje appelsap/rum in mn handen geduwd, dus ik denk dat het wel te zien was dat ik een beetje chagrijnig was.

Zaterdag heeft het de hele dag geregend.. Ik heb lekker uitgeslapen en ben 's middags met Teresa eventjes naar t winkelcentrum geweest en 's avonds lekker mn voorraad cider verder op gemaakt.

Zondag wilde ik weer een mooie wandeling gaan maken in Putaruru. Toen ik uit het raam keek was het prachtig blauw en zonnig, dus ik had er al helemaal zin in. Toen ik het informatiecentrum op belde om te vragen hoe het weer daar was, zei ze dat het helemaal grijs en regenachtig was. Dat werd dus geen wandeling, dus ik ben naar Hamilton Gardens gegaan. Dat stond nog op mn lijstje, dus helemaal goed.

Hamilton Gardens was mooi om te zien, maar door het goeie weer was het bezaaid met mensen, Chinezen en kinderen..
Dus je begrijpt wel dat ik na het mooiste gezien hebben met plankgas naar huis ben geknald om mezelf in de tuin in het zonnetje neer te ploffen met een cider ! Beste beslissing ooit :)

En zo was het weekend al weer snel voorbij. Vandaag ben ik gestart voor mijn onderzoek..... maar dat horen jullie volgende week!
Ik kijk uit naar aankomend weekend ; zaterdag ga ik naar Taupo met Christine, een vrouw die oorspronkelijk uit Nederland komt en de zus is van een vrouw die altijd bij 't Goeleven komt. Taupo schijnt heel mooi te zijn, dus ik duim voor goei weer ! Jullie ook ?????

CHEERS x

  • 20 Oktober 2014 - 11:39

    Marion:

    Hee moppie, wat een verhaal weer maar denk erom niet alleen de toerist uithangen he

  • 21 Oktober 2014 - 22:41

    Riet Steijns:

    Hey Nikki. Wat kan jij goeie beslissingen nemen, je zit aan de andere kant van de wereld en ook daar kom je niks te kort, je cidertje, lekker shoppen, n potje ouwhoeren, n onderzoekje, op kantoor zijn enz. Geniet nog maar n paar weken, want nu is het weer zo voorbij. Dan ben je weer in je gewone hollandse ritme, ook weer zo gewend hey? Nou tot volgende week en groetjes van ons xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nikki

Actief sinds 19 Aug. 2014
Verslag gelezen: 359
Totaal aantal bezoekers 8744

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2014 - 10 November 2014

Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: