Wauw ! Ik ben al drie weken hier... - Reisverslag uit Hamilton, Nieuw Zeeland van Nikki Hussaarts - WaarBenJij.nu Wauw ! Ik ben al drie weken hier... - Reisverslag uit Hamilton, Nieuw Zeeland van Nikki Hussaarts - WaarBenJij.nu

Wauw ! Ik ben al drie weken hier...

Door: Nikki

Blijf op de hoogte en volg Nikki

14 September 2014 | Nieuw Zeeland, Hamilton

Hi everybody !

Tis weer zondag & dat betekent tijd voor een blogje !

M'n stageweek was weer goed !
Maandag moesten we naar een farm in Matamata, ongeveer 45min. rijden vanuit Hamilton. Ze melken daar om 6uur, dus ik moest samen met een collega om 5 uur aanrijden om op tijd te zijn. We moesten weer een aantal dingen checken bij de koeien, en ik heb alles genoteerd.

Dinsdag moesten we weer naar een farm, dit keer in Ohaupo. Dat is wat dichterbij dan Matamata gelukkig, want daar moesten we al om 5uur staan. Ik heb weer gegevens genoteerd en ook geholpen met het nemen van melkmonsters.
Terwijl we daar bezig waren, kreeg ik aanspraak van een werknemer daar. Hij begon allemaal te praten & te vragen hoe ik het hier had, maar na zijn 'gezellige' praatje gaf ie zn nummer... Hij zei dat ik hem maar moest smsen als ik wat wilde doen.
Mijn klomp brak ! Ben godver een week aant werk en dr zit nou al een of andere Hillbillie achter me aan..
Gelukkig ben ik verstandig en ga ik er niet op in !! :D
M'n collega's en de mensen waar ik mee woon moesten ook keihard lachen toen ik het vertelde, haha, wát een grap zeg.. Vooral omdat ik daar in een dikke trui, overall en waterproof suit stond met overal stront, en dat dan een of andere gek zn nummer durft te geven. Maaaaaar goed.. Hebben we dat ook weer es meegemaakt hè.

In de middag ging ik samen met een collega naar de farm in Karipuro, dat is bij die boer die 400 hectare land heeft. Ik ging daar 'pasture walks' doen, dat is met een meetapparaatje langs de rand lopen van de weilanden van de koeien. Zo kunnen we precies meten hoeveel gras de koeien per dagdeel krijgen.
Het is daar zó ontzettend mooi, dat kun je je echt niet voorstellen. Loop ik daar met mn meetapparaat, heuvel op heuvel af, kei kapot toen ik boven kwam natuurlijk, en opeens hoor ik water. Dus ik denk, water??! Kijk ik daar, is er gewoon een rivier ! Die man is in bezit van 400 hectare land, compleet met bos én rivier. Nou ik wist niet wat ik zag. Daar ging wéér een klomp.
Als iemand zich geroepen voelt om mijn klompen effe aan te vullen, gráág, want ik ben dr bijna doorheen.

Woensdag & donderdag heb ik de hele dag doorgebracht op het kantoor op de praktijk. Het team waar ik mee werk is erg gezellig en niet de hele dag kei serieus, dus dat zorgt ervoor dat het op kantoor goed uit te houden is.

Vrijdag gingen we weer naar die farm in Karipuro, met 400 hectare. Ik heb daar van 102 koeien melkmonsters genomen. :D
In de middag heb ik met Scott, m'n stagebegeleider, een goed gesprek gehad over mijn onderzoek. Hij heeft anderhalf uur lang uitleg gegeven, dus dat was erg fijn.

En toen was het weer weekend!! Lekker hoor, ben daar wel aan toe na zo'n volle week. Zaterdag heb ik niet zo veel gedaan, lekker gerelaxt. Het weer was ook niet zo super.

Vandaag ben ik samen met Teresa & Scott, de mensen waar ik mee woon, naar Raglan geweest. Dit is een kei mooi plaatsje aan zee. Het was daar filmfestival en er zou daar in een of ander Arts Centre een film gedraaid worden. De moeder van Teresa speelt daarin mee, dus het was wel leuk om daar te gaan kijken.
We zijn 's middags vertrokken, het is ongeveer 40 min hier vandaan, en gingen eerst naar 't strand om daar even uit te waaien. Het was heerlijk daar, een super harde wind en een goeie temperatuur. Na het strand gingen we naar de boulevard om fish&chips te eten. Daar hebben we een kennis van Teresa ontmoet, die met ons en haar 2 kinderen mee naar de film zou gaan. Erg gezellig !

Het was weer 'n goeie werkweek en 'n mooi weekend!
Op naar de volgende !!

Dikke kus, groetjes en tot snel weer xxxx

  • 14 September 2014 - 12:07

    Emilie:

    hej nikki, geweldig om je avonturen te lezen! veel succes en plezier nog! en ik kijk uit naar de volgende blog! liefs!

  • 14 September 2014 - 12:24

    Riet Steijns:

    Hey Nikki Ik zie wel dat het daar super met je gaat,je heb het al over HILLIBILLIE, nou ik heb altijd wel gedacht,dat komt wel goed met jou. Je redt het wel he? Geen tijd voor heimwee. Klompen moet je maar gewoon hier kopen als je weer terug bent in ons KIKKERLANDJE,dus ik ga geen klompen sturen,want straks blijf je nog daar bij zo"n HILLIBILLIE.(GRAPJE) Nikki ik vind je blogje weer heel mooi. Jij doet het goed daar,de mensen daar zullen vast wel tevreden over jou zijn. Nou ik ga wachten op je volgende blog en het ga je goed meisje. Ik hoor je op de ap. Groetjes xxx

  • 14 September 2014 - 12:43

    Ingrid:

    Leuk verhaal Nikki! En hele mooie foto's!!
    Ik hoop voor je dat ze daar ook wel een nieuw paar klompen hebben haha want volgens mij zul je die nog wel vaker breken.
    Geniet ervan :) X Ingrid

  • 14 September 2014 - 15:36

    Angelique Simons:

    Hej Nikki, klinkt allemaal supper leuk. Wat een ervaring moet dat zijn daar.
    Geniet nog van de komende weken, want de tijd vliegt.heel veel plezier nog groetjes uit vosmer

  • 15 September 2014 - 21:37

    Jos:

    Hoi Nikki
    Wij volgen je blogs en die zijn wel heeel leuk hoor en mocht je nog klompen en een bodyguard nodig hebben dan laat je het maar weten en wachten op je volgende blog die ook weer leuk zal zijn.
    groetjes Els en Jos

  • 18 September 2014 - 22:15

    Marion:

    Geweldig, enne pas op met al die klompen. Wat zeiden wij voor je vertrok? Straks komt ze niet meer terug maar heeft ze daar een boer aan de haak geslagen. Agge da maar uit oew lijf laat hoor

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nikki

Actief sinds 19 Aug. 2014
Verslag gelezen: 332
Totaal aantal bezoekers 8742

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2014 - 10 November 2014

Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: