De eerste daagjes - Reisverslag uit Hamilton, Nieuw Zeeland van Nikki Hussaarts - WaarBenJij.nu De eerste daagjes - Reisverslag uit Hamilton, Nieuw Zeeland van Nikki Hussaarts - WaarBenJij.nu

De eerste daagjes

Door: Nikki

Blijf op de hoogte en volg Nikki

29 Augustus 2014 | Nieuw Zeeland, Hamilton

Hoi allemaal !

Inmiddels ben ik al 4 dagen in Nieuw-Zeeland. De mensen bij wie ik woon zijn echt heel aardig en behulpzaam. Ze laten me echt thuis voelen hier, dus dat is fijn.

Dinsdag heb ik de rest van de dag niet veel gedaan. Alleen mijn koffer uitgepakt en een beetje uitgerust.
Woensdag kreeg ik een mailtje met wat artikelen van mijn stage. Zo kon ik me alvast een beetje inlezen in het onderzoek wat we gaan doen.

Donderdag was mijn eerste stagedag. De dierenartsenpraktijk, Anexa Animal Health, ligt in Morrinsville, zo'n 30 kilometer van Hamilton vandaan. Omdat ik nog geen auto heb kunnen regelen, ben ik met de bus gegaan.
Er rijden helaas maar 2 bussen op een dag, dus ik was 3 uur te vroeg in Morrinsville.

Omdat ik toch tijd over had, ben ik maar gaan lopen door Morrinsville. Er was een winkelstraat met winkeltjes en cafeetjes. Later zag ik een bordje met 'Howie Park'. Dat leek me leuk dus daar ben ik wat rond gaan lopen. Het was een klein maar mooi parkje.

Toen het lunchtijd was, besloot ik een cafeetje op te zoeken. Drie keer raden waar ik ben gaan eten.... Precieeeeees ; " The Crazee Cow Café "
Erg gezellig !!

Daarna ben ik naar Anexa Animal Health gegaan. Ik ontmoette mijn stagebegeleider en het team. Ook dit zijn erg aardige mensen!

We kregen een presentatie van het onderzoek dat we gaan doen. We gaan onderzoek doen naar tochtigheid van koeien, oftewel wanneer koeien geïnsemineerd kunnen worden.
In Nieuw-Zeeland hebben ze een afkalfseizoen en daardoor hangt er veel af van insemineren op het juiste moment.
Nu is er een nieuw apparaatje ontwikkeld dat precies kan vertellen wanneer de koe tochtig is en dus geïnsemineerd kan worden. Door middel van dit onderzoek gaan we erachter komen of het apparaatje goed werkt en of er dus inderdaad meer drachtige koeien zullen komen doordat op het juiste moment geïnsemineerd is.
Erg interessant dacht ik zo !! Dat wordt veel rondlopen op the farm!

Maandag begin ik! Ik ben benieuwd maar heb er zin in!

Dikke kus en Cheers !



  • 29 Augustus 2014 - 07:32

    Yolanda Kools:

    Hey Nikki, leuk dat we je zo een beetje kunnen volgen.
    Ziet er allemaal leuk uit, gaat helemaal goed komen met jou daar....
    Heel veel plezier en geniet ervan...
    Groetjes

  • 29 Augustus 2014 - 08:09

    Tom Van 't Westeinde:

    Nikki!

    Klinkt echt super zeg. Leuk om zo te lezen wat je allemaal mee maakt. Heel fijn weekend en succes volgende week met je stage.

    XX

  • 29 Augustus 2014 - 08:37

    Rianne Raedts:

    Hey lieve nikske, leuk om te lezen wat je allemaal doet, zo'n reisverslag is super, zo te lezen ga je een geweldige tijd beleven daar. Xxxxx

  • 29 Augustus 2014 - 11:45

    Karina Picavet:

    Hey meis,

    Super leuk om te lezen hoe het allemaal gaat daar en wat je met je stage allemaal gaat doen. Klinkt allemaal heel interessant, maar vooral goed te lezen dat het allemaal bevalt daar! Nogmaals lekker genieten en nu al benieuwd naar de volgende koeienverhalen, met of zonder brekende klompen ;-)

    Liefs xx

    Karina

  • 29 Augustus 2014 - 14:43

    Marion:

    Nou, tochten maar zou ik zeggen

  • 29 Augustus 2014 - 15:18

    Petra:

    hey Meissie, wat ontzettend leuk dat je besloten hebt een blog bij te houden. Dan kunnen we hier lekker meelezen en een beetje mee genieten van the big adventure. Lag net al in een scheur toen ik las waar je was gaan eten ;-)
    Vond het erg leuk om afgelopen nacht ff met je te facebooken. njoy de koeikes hahaha xxxx

  • 30 Augustus 2014 - 17:01

    Riet Steijns:

    Hey Nikki ik lees dat alles wel goed is daar ik weet zeker dat het wel heel leuk gaat worden.Jij gaat je daar wel redden. Leuk dat je tegenwoordig alles kan laten weten met een verslag enzo. Nou meisje het ga je goed en tot de volgende ronde maar weer nogmaals geniet ervan. DE GROETJES VAN ONS

  • 31 Augustus 2014 - 19:46

    Frans En Ad:

    Hoi Nikki,
    Fijn om te horen dat het goed met je gaat want het is toch wel spannend maar met jouw enthousiasme moet het wel goed gaan, hou dat vol dan zal je zeker een mooie tijd hebben daar.
    Groetjes

  • 02 September 2014 - 21:29

    Kitty Jansen:

    zo dat klinkt allemaal erg leuk en wat foto's erbij is mooi om te zien. Succes met het onderzoek en GENIET!!!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nikki

Actief sinds 19 Aug. 2014
Verslag gelezen: 577
Totaal aantal bezoekers 8737

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2014 - 10 November 2014

Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: